FONTABLE fine _ alphanumeric _ furniture[email protected]

fontable_h
h

dimension: 41 x 60 cm
color: red, black, white
material: tables are made in steel sheet, legs in anodized aluminum
custom: special finishing and further color variations are available on demand

I commenti sono chiusi.

mamadesignlab presents FONTABLE “alphanumeric furniture”

A new concept in modular elements by designers Alessandro Canepa and Andrea Paulicelli brings a revolution to the world of furnishing accessories, building upon a graphic matrix to turn it into an item for interior design.
FONTABLE are alphanumeric elements reproducing letters from A to Z in lower and upper case and numbers from 0 to 9 which become modular tables. Each element acquires three dimensions and personality and can be played around with, to customize ever changing and dynamic shapes.
Tables are made in steel sheet with lacquered varnishing in white, black and red, with legs in anodized aluminum of adjustable height allowing to overlap table surfaces. Special finishing and further color variations are available on demand.
Graphic signs become the protagonist of a new language: a visual and conceptual code compositing and recomposing alphanumeric symbols through the interplay of surfaces and messages written in endless combinations. The creative and expressive potential is boundless. The product is versatile and eclectic, shaping environments in ever evolving and surprising ways.

mamadesignlab presenta FONTABLE “alphanumeric furniture”

Un nuovo concept di elementi componibili disegnati da Alessandro Canepa e Andrea Paulicelli rivoluzionano il mondo dei complementi d’arredo attingendo da una matrice grafica per trasformarla in oggetto di interior.
FONTABLE sono elementi alfanumerici che riproducono le lettere dell’alfabeto maiuscole e minuscole dalla A alla Z ed i numeri da 0 a 9 e li trasformano in tavoli assemblabili che acquistano tridimensionalità e si compongono in modo ludico e personalizzato in forme sempre nuove e dinamiche.
I tavoli sono realizzati in lamiera di ferro con verniciatura laccata nei colori bianco nero e rosso, con gambe in alluminio anodizzato regolabili a due altezze che consentono di sovrapporre le superfici. Finiture speciali e altre varianti colore sono disponibili su ordinazione.
Il segno grafico diventa protagonista di un nuovo linguaggio: un codice visivo e concettuale che compone e ricompone il simbolo alfanumerico in un gioco di superfici, di scritte realizzabili in una molteplicità di combinazioni. Il potenziale creativo ed espressivo è infinito: il prodotto dalla personalità duttile ed eclettica disegna lo spazio con forme sempre nuove e sorprendenti.